Business Proposal

eddie eddieshields597@daum.net
Jan 29

From Mr. Eddie Shields

I am contacting you in respect of a business proposal that will be of an great benefit to both of us at the end.

I am Mr. Eddie Shields, the Director of a Finance Company here in London. I discovered an abandoned sum of US$45,000,000.00 (Forty Five Million United States Dollars) which belongs to late Mr. Syed Abdullahi, a Citizen of Malaysia. I have made several efforts to trace any member of his family so that they will come and claim this money but unfortunately all my efforts to locate any of his family members was unsuccessful therefore I decided to contact you for you to stand as his relative since he is a Malaysian Citizen. From my inquires through his file in my office, I discovered that he did not indicate any person as his Next of Kin which means that no body will ever come for this money again in this life.

If we do not claim this money now, it would be forfeited and subsequently recovered by the British Government as an abandoned money according to the British Law which stipulates that such money remained un-operational for a period of ten years, the money will be recovered by the Government as an abandoned fund. My intention is to work with you secretly as a team so that this sum of US$45,000,000.00 (Forty Five Million United States Dollars) will be released to you as late Mr. Syed Abdullahi's relative thereafter you and me will share the money at the ratio of 50% to each of us.

I want to assure you that this money will be released to you without any problem on your side after claim, I will guide you properly on how to submit your application to our Company for the release of the fund to you. I am also ready to provide you with the deposit document which our Company will request from you as proof of your true relationship with late Mr. Syed Abdullahi before they will release the fund to you, all I need is your full cooperation and for you to keep this transaction 100% secret for our own security after claiming the fund.

If you are interested to work with me in this transaction, please give me a reply to this private email address: ed195952sh@hanmail.net so that I can send you more details on how we can claim this fund without any problem.

Be informed that I have already studied this transaction completely before consulting your involvement and I believe that you will not betray me at the end when the fund will be released to you.

Thank you for understanding.
Regards,
Mr. Eddie Shields.

____________________________________________________________________________

6ratus______@gmail.com

From Joshua Timit reply to Mr. Eddie Shields.

Ke hadapan Mr Eddie Shields,

Terkial-kial saya menggunakan Google Translate untuk memahami apa yang encik cuba sampaikan kepada saya maka harapnya encik juga menggunakan Google Translate dari Bahasa Melayu ke bahasa yang encik fahami, supaya encik fahami betapa susahnya saya untuk memahami encik, maklum lah, adat orang berniaga, dari situ kita akan faham bagaimana untuk bertoleransi di antara satu sama lain disamping memahami budaya orang lain, seperti di Jepun misalnya, mereka menggunakan bahasa ibunda untuk berniaga dengan orang luar, sedangkan saya yang pernah menjadi jurutera kilang cawangan Jepun di Borneo, menggunakan bahasa Jepun, sebagai bahasa interaksi dengan orang atas. Maka, encik, kami yang sedang memperkasakan bahasa ibunda kami mengharapkan encik memahami prosedur pertama niaga kita.

Saya sekarang ini membalas surat separa rasmi encik dalam tujuan keuntungan yang bakal dinikmati kita di masa depan kelak.

Saya baru tahu bahawa hanya dengan menjadi warganegara Malaysia, saya boleh mengisytiharkan diri saya sebagai saudara Encik Syed Abdullahi di mana dia mempunyai RM 45 juta dollar untuk diwariskan. Terbeliak mata saya sehingga terkeluar biji mata saya melihat angka kosong yang banyak itu. Begitu alpanya Encik Syed Abdullahi yang tidak meletakkan nama waris atas sekurang-kurangnya didermakan sahaja kepada negara Palestin misalnya untuk pembangunan semula negara, bahkan Afganistan. Jika begitu, saya berminat untuk memperoleh RM 45 juta dollar ini di mana saya boleh gunakan untuk membangunkan syarikat-syarikat kecil di bawah kendalian saya bersama-sama rakan seperti Zine Satu Malam dan Kerat Studio misalnya. Saya sudah dapat bayangkan sebuah studio yang lengkap dengan peralatan filem/fotografi dan sebuah kafe yang menyediakan bahan bacaan secara percuma. 

Saya amat memahami yang kita berdua akan membahagikan harta peninggalan arwah kepada dua, 50-50 tapi saya agak kurang berpuas hati dan masih mahu tawar menawar dengan encik untuk pembahagian 60-40. Haruslah encik faham yang saya, sebagai seorang warganegara Malaysia lebih layak untuk mendapat bahagian yang lebih berbanding encik. Seharusnya kita mempercepatkan rundingan supaya kita masih boleh memperoleh duit yang berpuluh juta itu daripada dibekukan akaunnya.

Saya turut berjanji yang saya akan merahsiakan rundingan ini kerana saya tidak sabar mahu berenang dalam kolam duit berjuta-juta dan dikelilingi wanita berdada besar. Emel saya adalah seperti di atas, yang encik boleh sentiasa hubungi dan jangan risau, janji saya boleh dipegang kerana bangsa saya kaya dengan budaya. Encik boleh meletakkan kepercayaan pada saya dan saya tidak sabar-sabar mahu melakukan transaksi pemindahan duit ke dalam akaun saya.

Yang sentiasa memahami,

Joshua Timit.

In by Anonymous, Monday 6 February 2012


6 Responses to Business Proposal

zoul yazix said...

From Zoul Yazix to Joshua Timit.

Try google translate this - "fakyu"

kahkahkah!

Anonymous said...

Kahkahkah, aku jumpa farkyew jew.

Unknown said...

semangatnye encik joshua timit ni reply

Anonymous said...

Nak dapatkan setengah daripada 45 juta dollar tu. Fuh

Penjiwa Jalanan said...

selalu dpt email macam ni.

BonekadalamChermin said...

kasihan.




ada duit nak share-share.