[SIRI BERSIRI] Malam Pertama. (i)

INFO : [SIRI BERSIRI] adalah satu lagi projek ZineSatuMalam di mana kispen-kispen ini bersambung antara satu sama lain dalam kisahnya yang tersendiri melalui penulis yang berlainan dalam pelbagai segi.

Malam pertama.

Iya, tak salah lagi. Ini malam pertama. Malam pertama bagi aku. Selalunya bila orang sebut malam pertama, mesti orang fikir malam pertama dalam perkahwinan, yakni malam pertama suami isteri bersenggama bersama. Perkataan malam pertama itu, tidak semestinya malam pertama itu ditujukan untuk malam pertama bersenggama suami isteri bersama.

Boleh juga digunakan ketika malam pertama mendaftarkan diri di hostel kolej. Kalau bernasib baik, diri tidak terlalu bersinar di mata senior dan hidup tidaklah terlalu memenatkan dengan ragging induction yang selalu dikaitkan dengan bulian. Malam pertama juga boleh digunakan ketika malam pertama perlu stay up kerana perlu mengulangkaji sepanjang malam buat pertama kalinya dalam semester itu. Iya, malam pertama ini macam-macam. Ada pelbagai kategori. Di mana kategorinya itu bergantung kepada si pengguna frasa itu.

Dalam hal aku, malam pertama aku yang aku ingin bualkan adalah dalam kategori malam pertama aku serah diri dalam ritual senggama bersama kekasih imaginasi aku. Jaga-jaga, dia dah bukak baju.


9 Responses to [SIRI BERSIRI] Malam Pertama. (i)

Anonymous said...

Peh peh peh.



astaga,apahal smart gila intro ni,

Jef Hadi said...

Harapnya seseorang bersegeralah bukakkan baju si Aku tu.

jhnrdzi said...

dan teruskan dengan 'jalankan tugas.'

± said...

baru terpikir malam pertama di alam barzakh

Martini Muaz said...

as expected from peddo.

BonekadalamChermin said...

aku membayangkan, sesudah habis ayat jaga-jaga, dia dah bukak baju tu ia seolah kata-kata seorang narrator. kemudiannya, langsir disingkap maka bermulalah satu cerita.


:D

ahmad said...

sapa sambung ni

Päk Läng said...

pehh...sambung2

Bidadari Syurga said...

isemen... anti klimaks aku ni tahu...! ngeh ngeh ngeh... ritual ya...

ps: wewitttttt....