[SIRI BERSIRI] Malam Pertama (v)

Siri (i) | Siri (ii) | Siri (iii)

Dalam kekalutan, aku membelek cermin, ah mengapa,ah sial,
ini kegilaan! ini gila. Aku buka pili air, aku cedok air,
aku membasuh muka,aku percaya ini imaginasi sementara.

Setelah berkali membasuh muka, akhirnya aku terduduk, aku meraup
titisan air jernih, nyata aku terkurung di jasad Neelofa.Aku perlu
keluar dari kemelut gila ini. Aku kurang berani mahu melihat selebihnya
anatomi aku yang baru ini, tapi apa salah nya ye dak, bukan selalu dapat begini
kah kah kah

Aku bingkas mandi, ah biarkan aku membelai sementara tubuh ini,
Hey aku Neelofa ok sekarang.Sedang aku bergembira mandi, terdengar
runut bunyi lagu Yuna tadi, eh siapa pula yang mengacau mandi aku ini.
Biarkan lah.

Usai mandi,aku lihat di cermin, dengan susuk tubuh ini, aku suka.
Maksud aku, aku senang melihat kecantikan tersedia. Aku capai telefon bimbit,
ada pesanan ringkas dari Izara, siapa Izara.

" hey babe, buat apa tu, ai ingat nak ajak yu keluar la mlm ni,
ladies night kan. ai ambik yu kat rumah malam ni, pukul 8 lebih ok,
mwaxh mwaxh"

amboi, siap ada kiss.Mungkin teman rapat Neelofa, bermakna ini
malam pertama aku menjadi Neelofa, apa harus aku lakukan selain menjadi Neelofa,
aku memang tidak ada pilihan lain kan.

Nyalaan cigaret dan asap memenuhi kamar ini, Malam ini malam pertama aku yang
terkurung dalam jasad Neelofa, nyata aku agak gementar, sedang aku tidak mengenali siapa Izara
Dalam sibuk aku memikir, aku terpandang sesuatu di rak buku,buku yang kulitnya sedikit usang,
rasa ingin tahu dalam diri membuak-buak, jadi aku teruskan untuk meneliti buku itu

Buku lama, sedikit usang, sedikit berhabuk, aku tiup, tercatat tarikh dan tercatat sesuatu,

" 26 february 2010, Malam Pertama sebabak bersama Dia"


11 Responses to [SIRI BERSIRI] Malam Pertama (v)

Lucifer said...

:3 Aku rasa lawak , , ,

Niya Adriane said...

aku rasa...err..err.. aku nak letak link siri sebelum, tapi x keluar.. kenapa?

nasyrun said...

hahaha
baru siri 5 dah lari gila dari yang mula2

PK said...

kakaka. tambah meletup lah neelofa.

Niya Adriane said...

nasyrun : keh keh keh.. aku cuba smabung, lepas ni tengok siri 6,mesti mantap.

nasyrun said...

mu punya pasal la ni sahidzan hahaa

Niya Adriane said...

-__-

Lieyanna Esmeralda said...

hahahaha...

Päk Läng said...

ni kisah hidup neelofa ke apa? kahkah

Nea. said...

macam gila tapi aku suka.

lipan said...

mana lagi?
barahi sambungannya...