Luna Di Dunia Maya

Tadi Luna jalan-jalan di Dunia Maya. Tiba-tiba Luna nampak satu pintu. Bersinar-sinar. Luna lari-lari kecil. Buka pintu dan masuk. Luna nampak satu hamparan berwarna-warni. Oh! Luna di atas pelangi. Luna seluk poket, cari-cari teropong kecil yang selalu dibawa ke sana ke mari. Jumpa! Luna lihat ke bawah. Melilau mencari Istana Kayangan.

Luna nampak Abang Hermes sedang ber-bbm sambil sengih-sengih. Tengah mengayat Kak Hestia lettew~ Heh. Teropong lagi. Oh, Abang Dionysus sedang menari-nari terhuyung-hayang di dalam bilik sambil memegang sebotol wain ditangan. Bogel. Euuuuwww~

Di luar pula, Demeter sedang sibuk menanam sesuatu. Sesekali Demeter menyeka air mata yang mengalir dipipi. Pasti Demeter sedang menanam bangkai babi peliharaannya yang mati ditikam Ares yang cemburu setelah melihat Hephaestus bercomolot dengan Aphrodite semalam.

Teropong dihala ke ruang tamu. Apollo sedang asyik menggesek biola sambil bermain piano menggunakan kaki! Di depannya, Pakcik Zeus dan Makcik Hera sudah hanyut dalam permainan asmara. Bagai dipukau, meliuk-lentuk tubuh mereka seiring irama yang dimainkan Apollo. Sorong-tarik. Pakcik Zeus mencium Makcik Hera rakus. Luna boleh dengar desahan nikmat Makcik Hera. Ah ah ah~ Luna terinzal.

Sekonyong-konyong, Pakcik Poseidon menjelma disebelah Luna. Terus memeluk dan mereka bercumbu. Pakaian ditanggal satu-persatu. Dilempar jatuh ke laman Istana Kayangan. Asakan dan tujahan Pakcik Poseidon, menggegarkan bukan hanya tubuh Luna tetapi pelangi juga turut bergoyang. Luna semakin lemas. Permainan hampir kekemuncak. Prakkk!! Prakk!! Phiuuuuuuuuuuuu~~~ Gedebuk~!! Pelangi pecah. Luna terjatuh ke laman Istana Kayangan. Bogel.

Abang Hermes yang tadinya sibuk ber-bbm, segera mengambil gambar Luna. Pelbagai sudut. Luna bengang. Tuntutan nafsunya belum langsai. Sialan Pakcik Poseidon, entah kemana dia menghilang. Buru-buru Luna menuju ke arah Abang Hermes. Terus dipeluk erat. Abang Hermes yang sudah stim, dengan senang hati bertindakbalas. Aksi Pakcik Zeus dan Makcik Hera bermain-main diminda. Abang Hermes hanyut. Luna lemas.

Abang Hermes terjerit-jerit. Mungkin dia sudah klimaks. Luna juga hampir sampai. Dushh!! Dushh!!Dushhh!! Kepala Luna dihempuk batu bertubi-tubi. Aahhhhhhh~!!! Meraung antara sedap dan sakit. Dalam kekalutan, Luna sempat menoleh pada si pemukul. Kak Hestia?!! Oh~ Gelap.. gelap.... gelap..... 



8 Responses to Luna Di Dunia Maya