Conteng Wall : Warna

Kau anugerahkan aku sesuci dan sebersih warna putih dan aku lakarkan melalui dosa-dosa keji menjadikan ia segelap warna hitam yang berkarat
-Keri Henri

W.A.R.N.A.
Walaupun kau pergi menjauh,
Aku masih mahu menunggu,
Rindu itu tidak akan sesekali pergi,
Nyalakanlah prisma-prisma cinta ini;
Agar tidak hitam dan putih seabadi.
***
C.O.L.O.R.
Can you please step in nearer?
O my dear - why the sad face?
Love is not a menace,
Open your heart O my dear - just this once;
Re-live the joy like you have never ever.
-Azhar Ibrahim

: Pelangi! warnanya bukan terdiri daripada hitam dan putih. Begitu juga dengan kehidupan :
-Ahmad Nash

layar yang putihlah paling suci dan indah, tapi senang dikotorkan.
layar yang paling hitam, dia kata dakinya tak perlu disental, sembur pewangi saja cukup, sesuai untuk baju tak berbasuh sebulan.
layar yang warna warni, menarik hati, menyeru orang yang gatal tangan untuk mencalit.
tapi aku rela lutsinar, tiada warna yang menutup.
-Farha Jalila Lokman

warna politik selalunya kabur..
entahkan putih entahkan hitam..
-Yusuf Rosli II

kau telah warnakan hidup aku dengan sejuta warna yang lebih cantik dari warna pelangi yang aku tahu.
aku mohon, jangan calit walau sedikit hitam yang suram dan kelam.
kerna aku takut tersesat dalam kegelapan.
oh Tuhan.
-Yana Mat Shah

saya buta warna mata saya buta jantung saya pun buta. dia tak tahu dia sedang pam darah merah dia cuma tahu dia memflush cinta merah garang, cinta stiletto yang pastinya buta juga. tapi kalau nama cinta pun buta dia sesat lalu terjebak ikut masuk dalam gaung merah nanar itu hell kau tahu !
-Aniss Farisa

aku guna warna hitam untuk tutup warna merah biar orang kata aku si hitam jahat walau sebaliknya aku merah berdarah... sebab kau orang yang toreh luka dalam-dalam tanpa perasaan.. tapi aku tak akan tunjuk aku rebah dengan seksaan kau titipkan
-Akuisme Udy

kita hidup dalam dunia yang penuh dengan warna-warni.tapi Tuhan lihat kita sama sahaja.tak ada beza.
***
hitam Si Jahat,putih Sang Suci.perbezaan yang ketara.kegelapan melawan cahaya. tapi tahi cicak itu sepadan.keserasian yang melampau,sungguh ia nampak molek.
-Syakirah Syark

di tangannya ada segulung kertas putih berisi daun kering.hujung mancis digesek laju,seakan mengejar waktu yang kian sempit.
nyalaan di hujung mancis membakar gulungan kertas putih berisi daun kering itu.ada satu nikmat di situ
tenang dan dalam dia menyedut dan menghembus kembali asap dari gulungan kertas putih.mata kejap lemas sendiri
kepulan asap seakan-akan sayap kayangan buat dia terbang ke dunianya.
dunia nikotin jingga
-Faizal Zol

Tidak merasalah nikmat warna bagi yang buta mata,
hilanglah nikmat Iman bagi yang buta hati.
*Buta mata tak nampak jalan di dunia, buta hati tak nampak jalan ke akhirat
-Hafizah Nasir

merah, hijau, kuning, ungu, biru, kuning, oren, coklat...apabila dicampur, diadun bersama, ianya menjadi hitam..
-Lieyanna Esmeralda