seorang bai dalam tivi rumah aku

Kisah ini berlaku ketika aku tengah makan coklat Cadbury sambil menonton drama Leverage kat televishen gemuk.

Sisi televishen gemuk aku telah terberai dan dari situ terpacul keluar satu kaki hitam berbulu. Nasib baik tengah iklan maka aku tidak terengsa sangat. Aku pergi jenguk dekat sikit.

Ada seorang bai kurus yang amat dalam televishen gemuk aku, memakai sebuah helmet yang berselirat wayar pelbagai warna, hanya dengan berseluar dalam. Di sekelilingnya penuh dengan butang-butang aneh pelbagai bentuk, saiz, juga warna yang berlabelkan bahasa Jepun.

Bai itu membebel-bebel dalam bahasa yang bunyinya macam Hindustan tapi tak lah Hindustan sangat sambil menunjuk-nunjuk bahunya yang berdarah teruk dan satu bucu besi yang agak tajam, dalam televishen gemuk aku.

Aku agak bersimpati dengannya maka aku jahit lukanya dengan benang kuning mak aku dan membalutnya.

Tanpa disangka, bibit-bibit persahabatan pun terjalin. Walaupun saling tidak memahami secara lisan, kami telah kompensat kekurangan itu dengan kelebihan kami memahami bahasa tubuh. Kami ketawa, kami senyum, bertepuk tampar, dan minum teh. Babak menangis pun ada diselitkan sekali.

Ah, begitu cepat masa berlalu. Iklan sudah habis rasanya. Aku tinggalkan kawan baruku kemudian menutup sisi televishen gemuk aku yang terberai itu dengan masking tape, berkira-kira mahu sambung tengok Leverage. Tapi lintar dah lama membaham karan rumah aku.

Aku masuk kembali ke tempurung kesayangan dan sambung baca zine Televishen yang baru dibeli di Frinjan tempoh hari.


10 Responses to seorang bai dalam tivi rumah aku

KAOS! said...

bai mana ni bhai? hahaha
memula aku ingat bai tu luka2 angkat kavadi

nasyrun said...

bai yg kerjanya 24 jam mengendalikan tivi di rumah kita hehe

mirachantek said...

aku pun teringat kavadi.

nasyrun said...

patut aku letak org myanmar je, barulah tak dikelirukan dgn kavadi

mirachantek said...

sebab kau letak ini lah "berdarah teruk dan satu bucu besi yang agak tajam"


tak ke kavadi tu

nasyrun said...

hahah ok

Päk Läng said...

ada unsur2 promosi di sini

nasyrun said...

ya betul haha

Päk Läng said...

kehkeh...apa2 pun aku masih
belum memilikinya...! huhu

nasyrun said...

aku pun huhu