Review kumpulan cerpen Faisal Tehrani, "Tiga Kali seminggu."



Aipp aipp, jangan fikir lucah okay? Ini bukan buku urusan isteri-suami malam jumaat, ini lebih kepada buku sastera keagamaan bercampur baur sedikit dengan nada sarkasistik dan humor.

Alololoo janganlah frust sangat.

Membaca koleksi cerpen-cerpen Faisal tehrani ini mampu membuat gua berfikir, berhibur, dan gelak ketawa membaca garapannya yang bernada sinikal namun dengan isi falsafah dan keagaamaan yang sangat padu. Nampak macam gua tipu kan? Tapi ya, serius gua tak tipu disini.

Bagi mereka yang cuba mencari buku-buku melayu yang tidak tenggelam dalam dunia hedonis atau memaparkan cinta murahan orang-orang kita, buku ini semestinya yang adalah 'ganja' yang anda perlukan. Ini juga harus dibaca oleh golongan-golongan #serbanistas alaf moden.

Cerpen-cerpen yang gua recommendkan baca adalah; Kisah Doengeng Abuya Makan Babi, Cinta Medeni, Sesudah Diciptakan Adam, Manifesto Mergatua, Tiga Kali Seminggu, dan Ulul Albab.

Harganya tak mahal. Affordable bak kata orang kampung gua. Bahasanya pula indah, tersusun, dan bagi orang yang mula hendak berjinak dengan sastera, buku ini memang lu orang patut beli, baca, dan baca sekali lagi.

Selamat membaca! Keh keh.

by jhnrdzi, Tuesday 11 October 2011


5 Responses to Review kumpulan cerpen Faisal Tehrani, "Tiga Kali seminggu."

± said...

pehh!nanti gua baca..dan beli. keh keh

jhnrdzi said...

yeah. bahasa yang cantik dengan pengisian yg sangt simple. Selamat membaca.

Paku Neraka said...

champ , kau beli aku nk baca

Pan. said...

buku ni memang menarik.cun!

shafizah said...

saya suka cerpen last sekali. yang di gambarkan kuala lumpur terkena bermacam bencana alam