Lebaran | Merdeka

Sengaja dipilih waktu ini untuk menaip ucapan pada semua pembaca dan penyumbang karya setia ZineSatuMalam. Ini kerana sekarang ini adalah waktu yang dimana berada diantara kedua-duanya. Nak tulis ucapan semalam tak sempat, maklumlah persediaan nak menyambut raya tu hebat betul, asal nak taip sahaja, mak dah panggil-panggil dekat dapur suruh kacau rendang. Anak mithali kan.

Sempena sambutan duo kita yang begitu spesial pada tahun ini, maka dengan ini kami selaku pihak ZineSatuMalam dengan berbesar hatinya mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri dan Selamat Menyambut Ulangtahun Kemerdekaan yang ke-54 kepada seluruh pembaca sekalian.

Kami selaku admin ingin memohon maaf atas ketelanjuran kata, keterlambatan menerbitkan zine sehingga kalian berpeluh-peluh tunggu, kepayahan tajuk-tajuk zine yang sengaja diberi supaya otak kalian diperah jus yang paling manis sampai menangis-nangis (eh sebenarnya bagus buat benda susah ni tahu?), cadangan tidak dihiraukan oleh admin, dan apa jua kesilapan kami sepanjang kami bersama anda di ZineSatuMalam.

Selepas tamatnya Ramadan, kini muncul pula Syawal. Oh, semua orang pun tahu. Heh. selepas ini ZineSatuMalam akan mula meriah dan beroperasi seperti biasa, tetapi hanya selepas kalian semua puas beraya sana-sini. Diharap agar kalian dapat memberikan sumbangan dan idea untuk aktiviti di ZineSatuMalam selepas ini.

Itu sahajalah yang boleh diucapkan di sini, panjang-panjang nanti takut rosakkan mood raya pula. Ye dak? Kalau main mercun tu hati-hati lah ya. Jangan sampai terputus jari lepas tu dah tak boleh nak taip dan hantar karya dekat ZineSatuMalam pula. Keh keh keh.