kisahku di kemaman

housmet aku yang pertama setelah mendapat kerja menjarah kederat dengan gaji minima ini ialah seorang asasin androjinus anonimus yang tidak berkemaluan. kelangkangnya hanyalah satu permukaan rata seperti kelangkang manekin. bagaimana aku boleh tahu? entah kenapa dia memang tidak pernah berseluar ketika di rumah. 2 minggu pertama aku macam 'isk' juga, risau kalau pemandangan itu boleh membawa ke tidur dan perut. tapi lama kelamaan mimpi ngeri dan muntah hijau tak juga muncul-muncul, maka aku malas dah nak kisah. bagaimana dia kencing? entah, tidak pernah pula aku ikut dia masuk jamban.

housmet aku itu, dia terlalu kacak untuk jadi perempuan tapi terlalu lawa untuk jadi lelaki. pergerakannya ialah satu flow yang berterusan tanpa ujud sekelumit pun istilah kekok - serius macam penari balet - walaupun ketika terkena air panas mahupun terjatuh kerana tersepak bucu tangga. gesturnya seolah-olah telah diantisipet dan dikoreograf sedari lahir. aku berani jamin kalau dia diupah menamatkan riwayat kau, kau tidak akan sedar apa pun. tahu-tahu saja kau sudah disoal perihal identiti tuhan kau.

aku betul-betul harap dalam egrimen seorang asasin ada menyebut housmet tidak boleh dibunuh sebab aku yakin kalau dia mahu atau sudah dibayar oleh bekas teman lelaki teman tapi mesra aku, dengan seutas megi pun nyawa aku boleh melayang. ke aku sudah pun mati?

by ahmad, Wednesday 11 April 2012