Reviu buku : Alegori Robot Derhaka oleh Saat Omar

Dah hadam Alegori Robot Derhaka oleh Saat Omar. Di beli di Art For Grabs pada harga RM15, dibungkus bersama seketul coklat Cadburry. Bungkusannya menarik, macam beli set alatan magik. 

Aku tak ada duit, dan biasanya waktu aku tak ada duit memang aku tak akan beli buku mahupun zine. Entah hantu raya mana dia pakai waktu nak balik tu aku pergi hulur not dua puluh dekat brader yang duduk dekat sofa. Dalam train terus aku koyak plastik buku ini macam barbarian, sampai orang sebelah menjeling.

Bila selak, aku terus tuju cerpen dahulu sebab puisi puisi ni bukan benda yang aku boleh enjoy dalam train. Terus aku ketawa kecil dan rasa macam budak lelaki paling comel dalam dunia. Orang sebelah jeling lagi.

Aku tak rasa buku ini buku paling best pernah aku beli, tapi aku tak rasa rugi, sebab bila baca aku dapat banyak idea daripada buku ini. Daripada cerita budak yang sayang ke pokok sampai lah ke cerita lelaki yang mati dalam vagina. Baca catatannya pula memang rasa macam dekat dengan aku, sebab aku pun gemuk. Aku faham perasaan terpaksa mengiring cecah lantai sebab nak ikat tali kasut tu. Sampai setengah buku, coklat yang aku kulum dah habis.

Lain orang lain selera. Kalau orang yang jenis baca buku buku deep, buku sastera, buku indon yang tinggi tatabahasanya atau buku buku dewan pustaka dan bahasa aku tak rasa akan enjoy buku ni. Orang macam aku yang jenis suka baca benda santai, benda yang tak perlu kerut kerut kening, benda yang buat aku sengih dan jadi budak lelaki paling comel dalam sebuah keretapi menuju ke Kajang, ha aku rasa boleh la beli.

Tapi aku tetap tak puas hati dia bagi sebiji je coklat Cadburry. Sampai sekarang aku marah lagi. Eh aku ada cerita tak orang sebelah aku yang dalam train tu tanya buku apa aku baca? 

Ha aku jawab pakai jeling je.

In by zoul yazix, Monday 5 August 2013


One Response to Reviu buku : Alegori Robot Derhaka oleh Saat Omar

Anonymous said...

stail kau makan coklat macam aku ke? tak suka kunyah tapi kulum/kemam sampai habis...

jenis buku macam ni pun jadi kegemaran aku jugak. next time kalau terserempak, siap la...